Realizacja zamówień w sklepie internetowym to wieloetapowe zadanie. Oprócz dobrej organizacji działań logistycznych, trzeba również pamiętać o odpowiednim zapakowaniu produktów. Wbrew pozorom nie jest to tak oczywista sprawa, gdyż należy uwzględnić nie tylko bezpieczeństwo przesyłki, ale zasady unboxingu. O czym musisz wiedzieć, jeżeli zajmujesz się pakowaniem przesyłek w swoim sklepie internetowym?
Czym jest unboxing w e-commerce?
Spis treści
Konkurencja w branży jest spora, dlatego należy zadbać o to, aby wyróżnić się na tle innych firm o podobnym profilu działalności. Nie tylko oferta oraz wizualizacja sklepu mają znaczenie, ale także sposób obsługi klienta oraz sposób realizacji zamówień. Unboxing to nic innego, jak stworzenie atrakcyjnej kreacji opakowania, w którym klient dostaje zakupiony produkt.
Duże znaczenie ma w tym personalizacja i optymalizacja pudełka, co jest także elementem skutecznej reklamy. Obecnie większość materiałów do pakowania przesyłek możesz opatrzyć napisem lub firmowym logo, aby zyskały indywidualny charakter. Ponadto warto zadbać o wypełnienie, sposób zapakowania kartonu oraz dopasowanie opakowania do gabarytów produktu.
Dobór odpowiednich materiałów do pakowania przesyłek
Oprócz zadbania o atrakcyjny wygląd i personalizację opakowań, trzeba także uwzględnić kwestie techniczne. Chodzi tu o to, aby odpowiednio dopasować rodzaj pudełka do wielkości produktów. Niewielkie elementy możesz wysłać w kopercie bąbelkowej lub foliopaku z nadrukiem logotypu sklepu.
Przy większych gabarytach nie obejdzie się bez kartonowego pudełka, a w tym przypadku konieczne użycie folii do pakowania oraz wypełniacza. To szczególnie ważne, jeżeli wysyłasz produkty o wysokiej wartości, które mogą zostać uszkodzone podczas transportu.
Sprawdź białe folie stretch
Wypełniacze do kartonowych opakowań
Wysyłka towaru w kartonowych pudełkach, musi odbywać się z zastosowaniem specjalnych rozwiązań. Zwłaszcza gdy chodzi o produkty o większych gabarytach. Aby je unieruchomić i zapobiec przemieszczaniu się, konieczne jest użycie wypełniaczy. Może to być specjalny granulat z tworzywa sztucznego, bloki styropianowe lub folia bąbelkowa. Wykonane są z lekkich materiałów, dlatego nie wpływają na wagę przesyłki. Ponadto stanowią solidną ochronę przed uszkodzeniem przesyłek.
Warto mieć na uwadze to, że wiele osób traktuje pstrykanie folią bąbelkową, jako sposób na odstresowanie się. Można więc to wykorzystać jako element działań marketingowych, wpływających na zmniejszenie dystansu między klientem. Ciekawym pomysłem jest podczas pakowania przesyłki dołączenie karteczki z krótką adnotacją, że folia jest formą upominku do rozładowania stresu. Takie działanie na pewno korzystnie wpłynie na pozytywny odbiór Twojej marki i sprawi, że zbudujesz przyjazny dla klienta wizerunek.
Sprawdź Wypełniacz SKROPAK 500l
Zabezpieczenie przesyłki na czas transportu
Ostatnim etapem, zanim paczka trafi do doręczenia, jest jej odpowiednie zabezpieczenie. Oprócz wyżej wymienionych wypełniaczy, trzeba szczelnie owinąć karton folią do pakowania. Jeżeli zajmujesz się sprzedażą wielkogabarytowych produktów, warto zainwestować w dyspenser do folii stretch metalowy.
Urządzenie to jest sporym ułatwieniem podczas dozowania materiałów do pakowania przy manualnej paletyzacji. Ponadto dobrym rozwiązaniem są taśmy pakowe z komunikatem inforumującym o sposobie obchodzenia się z przesyłką. Może to być np. etykieta z ostrzeżeniem „Uwaga szkło” czy „Nie rzucać”. W ten sposób kurier dostanie jasną instrukcję jak ma traktować paczkę, aby bezpiecznie dowieźć ją do adresata.
Sprawdź taśmy pakowe
Jakie znaczenie ma pakowanie przesyłek dla e-commerce?
Sposób i opakowanie, w jakim odbiorca otrzyma zamówienie, mają duży wpływ na wizerunek Twojego sklepu. Atrakcyjna i spersonalizowana przesyłka jest jasnym sygnałem, że zależy Ci na kliencie i zbudowaniu z nim trwałych relacji. Ponadto w ten sposób Twój e-commerce przestaje być anonimowy i wyróżnia się na tle innych. Warto więc zwrócić uwagę na to, aby materiały do pakowania były nie tylko praktyczne i dobrej jakości, ale również pasowały do charakteru prowadzonej działalności.