Prowadzisz e-commerce? Poznaj 10 kluczowych zasad dotyczących pakowania przesyłek 0
Prowadzisz e-commerce? Poznaj 10 kluczowych zasad dotyczących pakowania przesyłek

Odpowiednie zapakowanie przesyłki, która ma trafić w ręce Twojego klienta, to wyjątkowo istotna kwestia. Jeśli zrobisz to należycie, zminimalizujesz ryzyko zniszczenia towaru podczas transportu i sortowania. A kiedy paczka trafi do odbiorcy w nienaruszonym stanie, chętnie w przyszłości powróci on do zakupów w Twoim sklepie. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zapakować paczkę i jak zabezpieczyć paczkę przed uszkodzeniem. Oto 10 najważniejszych zasad obejmujących pakowanie przesyłek.

10 kluczowych zasad dotyczących pakowania przesyłek w e-commerce

1. Wybierz pudełko, które jest nowe lub nieuszkodzone

Pakownie paczki rozpocznij od wyboru pudełka. Nie może ono posiadać dziur, przebić etc. Jeśli nie jest to nowe pudełko, a wcześniej używane, należy zdjąć z niego wszelkie naklejki, oznaczenia i etykiety.

2. Dostosuj rozmiar pudełka do objętości towaru

Biorąc się za pakowanie przesyłki, dopasuj jak najlepiej rozmiar pudełka do objętości produktu, który będzie w nie zapakowany. Wewnątrz powinno znajdować się jak najmniej wolnej przestrzeni. Nie należy jednak formować z kartonu nieregularnych kształtów.

3. Zapobiegnij przesuwaniu się przedmiotów wewnątrz

Jeśli nie posiadasz dostatecznie małego pudełka bądź produkt, który chcesz zapakować ma dość nieregularne kształty, zabierając się za pakowanie paczki zastosuj przegrody. Puste przestrzenie wypełnij przy pomocy praktycznych, lekkich wypełniaczy. Do zapobiegania przesuwania się przedmiotu/przedmiotów wewnątrz kartonu przydadzą Ci się również folia bąbelkowa, styropian, pognieciony papier.

4. Dobierz rodzaj opakowania do zawartości

Kiedy wysyłasz dokumenty lub innego rodzaju papierowe wydruki, grafiki etc., pakowanie przesyłki powinno polegać na umieszczeniu ich w kopercie lub tubie. Ta ostatnia sprawdzi się szczególnie w przypadku wielkoformatowych wydruków, których nie chcesz zginać. Towary sypkie wysyłaj za to w foliowych workach w kartonach.

5. Odpowiednio zabezpiecz delikatne przedmioty

Jeżeli produkt jest delikatny, zabezpiecz go folią bąbelkową, dodatkowo możesz go też owinąć folią stretch. W przypadku, gdy takich delikatnych przedmiotów w pudełku jest więcej, każdy z nich oddziel od siebie, a także od boków kartonu.

 

6. Każdy przedmiot w paczce zawiń osobno

W przypadku gdy wysyłasz w jednym kartonie kilka przedmiotów, pakowanie przesyłki powinno przebiegać w ten sposób, że każdy z nich zostanie osobno zawinięty i zabezpieczony. Użyj do tego folii bąbelkowej i folii stretch. Przy okazji zwróć uwagę na to, by lekkie przedmioty były ułożone na cięższych.

7. Oklej pudełko odpowiednim rodzajem taśmy

Koniecznie zadbaj o takie zabezpieczenie przesyłek, by pudełko nie otworzyło się przypadkowo podczas transportu. Przed niepożądanym otwarciem uchronisz je oklejając wytrzymałą taśmą pakową. Nie wybieraj w to miejsce taśm celofanowych, maskujących czy izolacyjnych.

8. Dobrze zabezpiecz łączenia i krawędzie kartonu

Aby przesyłka na pewno nie otworzyła się w trakcie dostawy, dokładnie uszczelnij nie tylko łączenia pudełka, ale też jego rogi oraz krawędzie. Najbezpieczniej będzie, jeśli nałożysz na siebie trzy warstwy taśmy.

9. Oznacz zawartość za pomocą naklejek

Odpowiednie zabezpieczenie przesyłek to również oznaczenie ich specjalnymi naklejkami i taśmą pakową z nadrukiem z ostrzeżeniem. Mowa tu o napisach „Ostrożnie!” czy też „Uwaga, szkło!”.

10. Zadbaj o estetykę pakowania

Choć najważniejsze jest pakowanie przesyłek w ten sposób, by towar dotarł do celu w idealnym stanie, dla wielu klientów liczy się również ogólna estetyka opakowania. Postaraj się, by przesyłka była zapakowana starannie. W sezonie zimowym warto dodatkowo wybrać taśmę pakową ze świątecznym wzorem, co wywoła u klienta pozytywne skojarzenia.

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium