• (+48) 504 152 907 

  • biuro@opaksystem.pl

Konto Przechowalnia
do kasy suma: 0,00 zł
Logo firmy na przesyłce. Gdzie warto je zamieścić i dlaczego? 0
Logo firmy na przesyłce. Gdzie warto je zamieścić i dlaczego?

Logo firmy na przesyłce. Gdzie warto je zamieścić i dlaczego?

Spis treści

Logo firmowe jest jednym z najważniejszych elementów komunikacji wizualnej, bez którego w dzisiejszych czasach ciężko odnieść sukces biznesowy niezależnie od branży. Nic zatem dziwnego w tym, że do jego projektu przywiązuje się dużą wagę. Jednak nawet najlepsze logo niewiele da, jeśli nie zaistnieje w świadomości odbiorców. Aby się to udało, należy je wykorzystywać tak często, jak to możliwe. Świetnym pomysłem jest umieszczenie logo firmy na przesyłce. Zdecydowanie się na taki nośnik reklamowy ma wiele zalet, a przy tym nie generuje dużych kosztów. Gdzie najlepiej zamieścić logo firmy na paczce i dlaczego warto to zrobić? Zapraszamy do lektury!

Jakie funkcje w biznesie pełni logo firmowe?

Logo, czyli graficzny symbol przedsiębiorstwa, marki, organizacji itp., będący jego znakiem rozpoznawczym, spełnia kilka ważnych funkcji. Przede wszystkim umożliwia identyfikację marki czy też firmy, pokazanie swojej indywidualności i podkreślenie oryginalności. Dzięki niemu odbiorca już na pierwszy rzut oka odróżni daną markę od innej, Twoją od czyjejś. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, logo firmowe stanowi bardzo ważny element komunikacji wizualnej, z powodzeniem można je uznać za pierwszy krok w jej budowaniu, za fundament brandingu. Odróżnienie od konkurencji i tworzenie komunikacji wizualnej nie są oczywiście jedynymi celami, dla których stosuje się logo. Ważne jest też wywołanie za jego pomocą u odbiorcy skojarzeń powiązanych z głównymi priorytetami marki, które podsumują jej wizerunek.

Co ciekawe, według niektórych danych, już sama obecność logo (a więc z zupełnym pominięciem oceniania jego wyglądu) w stosunku do braku tego elementu w komunikacji może spowodować, że wartość oferowanego produktu czy np. usługi będzie przez odbiorcę postrzegana jako wyższa! Stąd też logo powinno się umieszczać nie tylko, co najbardziej, nomen omen, logiczne, na szyldzie wejściowym, produktach, ulotkach reklamowych czy stronie internetowej, ale też w innych miejscach. Świetnym, a przez wielu jeszcze niestety niedocenionym, rozwiązaniem jest wyeksponowanie logo firmy na przesyłce.

Dlaczego warto zamieścić logo firmowe na przesyłce?

W dobie coraz większej konkurencji w branży e-commerce, rola opakowań, w których wysyłane są kupione przez Internet produkty, nie polega tylko na zabezpieczeniu przesyłki przed uszkodzeniem podczas transportu. Opakowanie takie jest czymś, co łączy sprzedawcę i kupującego, stąd też warto uczynić z niego nośnik służący do promocji swojej marki. Umieszczając logo firmy na przesyłce sprawisz, że zwiększy się rozpoznawalność Twojej firmy. I nie chodzi tu tylko o odbiorcę produktu. Zwróć uwagę na to, że paczka w trakcie drogi od Ciebie do klienta przechodzi przez wiele rąk. Jak wiadomo, większość ludzi to wzrokowcy, a więc wyróżniające się logo na przesyłce zapadnie w pamięć osobom uczestniczącym w całym procesie wysyłkowym, np. pracownikom sortowni, kurierom itd. Fakt ten ma ogromne znaczenie dla lepszej rozpoznawalności Twojej firmy.

Logo firmowe na przesyłce pozytywnie wpłynie także na przywiązanie klienta do marki, co z kolei przełoży się na zwiększenie powtarzalności robionych przez niego zakupów w Twoim sklepie internetowym czy też polecanie Twojej marki innym. Napisaliśmy już wcześniej, że obecność logo w stosunku do jego braku może powodować odbieranie wartości produktu jako wyższej. Zatem z powodzeniem można wysnuć wniosek, że pojawienie się logo firmy na paczce sprawi, iż przesyłany produkt zostanie oceniony jako lepszej jakości, a sama firma jako bardziej profesjonalna niż miałoby to miejsce w przypadku paczki „no name”. Dodatkowo grafika na paczce najzwyczajniej uatrakcyjni jej wygląd, co też może wywołać pozytywne wrażenia u kupującego.

Taśma z logo – tani i skuteczny nośnik reklamowy

Wiesz już, że logo firmy na przesyłce to świetny pomysł na promocję, gdzie jednak najlepiej je umieścić? Doskonałym rozwiązaniem jest taśma klejąca z nadrukiem firmowym. Jak wiadomo, taśma pakowa to niezbędny produkt stosowany do zabezpieczania wysyłanych paczek. Sięgając więc po taśmę z logo nie wygenerujesz dużo większych kosztów, jest ona bowiem tylko trochę droższa od tej klasycznej. Dzięki taśmie z nadrukiem Twoja firma na pewno zostanie odebrana jako rzetelna i dbająca o obsługę klienta. Taka forma promocji spotka się też z przychylnością odbiorców, którzy nie lubią nachalnej reklamy. Docenią ją także wszyscy Ci, którzy przykładają wagę do dbania o środowisko naturalne. Taśma z nadrukiem pełni przede wszystkim funkcję ochronną, jest więc użyteczna, nie została wyprodukowana tylko po to, by promować Twoją firmę, jak np. zasypujące skrzynki pocztowe ulotki reklamowe. Logotyp na taśmie firmowej może zatem z powodzeniem stanowić alternatywną wizytówkę Twojej firmy, nie tracąc przy tym swojej podstawowej roli, o czym przed chwilą napisaliśmy.

Nie tylko taśma z nadrukiem i nie tylko logo…

Logotyp na taśmie firmowej nie jest jedynym sposobem na jego wyeksponowanie. Do tego celu możesz użyć też folii stretch z nadrukiem, która obok taśmy pakowej jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów opakowaniowych praktycznie w każdej branży. Co za tym idzie, warto skorzystać z jej potencjału i z niej także uczynić element promocyjny firmy. To rozwiązanie będzie miało dokładnie takie same zalety, jak taśma z logo. Na koniec dodajmy, że folia stretch lub taśma z nadrukiem może być przez Ciebie wykorzystywana nie tylko do promowania logo firmowego. Dobrym pomysłem jest umieszczenie tam innych istotnych danych, np. adresu strony internetowej, sloganu reklamowego czy też informacji o obowiązującej w danym okresie promocji. To wszystko przełoży się na sukces Twojej firmy, a na tym Ci przecież zależy! Kolejny krok należy więc już do Ciebie, jako renomowany producent taśmy z nadrukiem i folii stretch, zapraszamy Cię do skorzystania z oferty Opak-System!

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium