Zapisz się do Newslettera
Odbierz swój kod rabatowy.
Podaj swój adres e-mail i otrzymuj informacje o nowościach i promocjach.
Promocje
Taśma stalowa 13mm x 0,5mm
Taśma stalowa 13mm x 0,5mm
7,01 zł 5,61 zł 5,70 zł 4,56 zł
kg
Taśma stalowa 16mm x 0,5mm
Taśma stalowa 16mm x 0,5mm
7,01 zł 5,61 zł 5,70 zł 4,56 zł
kg
Taśma stalowa 19mm x 0,6mm
Taśma stalowa 19mm x 0,6mm
7,01 zł 5,61 zł 5,70 zł 4,56 zł
kg
Dyspenser do folii stretch metalowy
Dyspenser do folii stretch metalowy
194,34 zł 110,70 zł 158,00 zł 90,00 zł
szt.
Narożnik ochronny PP 20mm 1000 szt.
Narożnik ochronny PP 20mm 1000 szt.
38,75 zł 36,90 zł 31,50 zł 30,00 zł
szt.
Napinacz H-21 do taśmy polipropylenowej
Napinacz H-21 do taśmy polipropylenowej
166,00 zł 129,15 zł 134,96 zł 105,00 zł
szt.
Zestaw do pakowania taśma PP 16mm
Zestaw do pakowania taśma PP 16mm
574,41 zł 555,96 zł 467,00 zł 452,00 zł
szt.
Zestaw do pakowania taśma PP 12mm
Zestaw do pakowania taśma PP 12mm
558,42 zł 539,97 zł 454,00 zł 439,00 zł
szt.
Zestaw do pakowania taśma PP 19mm
Zestaw do pakowania taśma PP 19mm
587,94 zł 569,49 zł 478,00 zł 463,00 zł
szt.
Taśma polipropylenowa 16x0,60 mm x 2000m czarna
Taśma polipropylenowa 16x0,60 mm x 2000m czarna
122,56 zł 115,62 zł 99,64 zł 94,00 zł
szt.
Wypełniacz SKROPAK 500l
Wypełniacz SKROPAK 500l
106,00 zł 85,00 zł 86,18 zł 69,11 zł
szt.
Dyspenser do taśmy pakowej ACTIVA RANGE
Dyspenser do taśmy pakowej ACTIVA RANGE
90,77 zł 65,19 zł 73,80 zł 53,00 zł
szt.
Produkt dnia
Taśma polipropylenowa 16x0,60 mm x 2000m biała
Taśma polipropylenowa 16x0,60 mm x 2000m biała
116,73 zł 108,24 zł 94,90 zł 88,00 zł
szt.
Taśma polipropylenowa 19x0,90 mm x 1200m biała
Taśma polipropylenowa 19x0,90 mm x 1200m biała
118,20 zł 96,10 zł
szt.
Folia stretch 1,5kg 23mic czarna
Folia stretch 1,5kg 23mic czarna
12,93 zł 10,51 zł
szt.
Dyspenser do taśmy pakowej ACTIVA RANGE
Dyspenser do taśmy pakowej ACTIVA RANGE
90,77 zł 65,19 zł 73,80 zł 53,00 zł
szt.
Odwijacz / wózek do taśm polipropylenowych
Odwijacz / wózek do taśm polipropylenowych
235,00 zł 191,06 zł
szt.
Taśma naprawcza 48x50 DUCT silver
Taśma naprawcza 48x50 DUCT silver
8,93 zł 8,24 zł 7,26 zł 6,70 zł
szt.
Wypełniacz SKROPAK 500l
Wypełniacz SKROPAK 500l
106,00 zł 85,00 zł 86,18 zł 69,11 zł
szt.
Zestaw do pakowania taśma PP 16mm
Zestaw do pakowania taśma PP 16mm
303,81 zł 247,00 zł
szt.
Taśma pakowa MOLTA transparentna standard 48x50
Taśma pakowa MOLTA transparentna standard 48x50
1,36 zł 1,18 zł 1,11 zł 0,96 zł
szt.
Taśma pakowa MOLTA brązowa standard 48x50
Taśma pakowa MOLTA brązowa standard 48x50
1,36 zł 1,18 zł 1,11 zł 0,96 zł
szt.
Dyspenser do taśmy pakowej mini D6
Dyspenser do taśmy pakowej mini D6
6,94 zł 4,67 zł 5,64 zł 3,80 zł
szt.
Płyn HANDSEPT do dezynfekcji rąk 5l 70%
Płyn HANDSEPT do dezynfekcji rąk 5l 70%
215,25 zł 61,50 zł 175,00 zł 50,00 zł
szt.
Producenci
Prawidłowo zapakowany produkt jako wizytówka sklepu internetowego 2
Prawidłowo zapakowany produkt jako wizytówka sklepu internetowego

Chyba każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce wie, a przynajmniej powinien wiedzieć, jak istotne dla wizerunku jego sklepu jest odpowiednie pakowanie wysyłanych do klientów produktów. Ta pozornie łatwa czynność może albo zniweczyć lata ciężkiej pracy sklepu i zniechęcić do niego klientów, albo pozytywnie wpłynąć na jego odbiór, przysparzając sprzedawcy nowych odbiorców. Podpowiadamy, jak prawidłowo przygotować produkt do wysyłki i jakich narzędzi do tego użyć.

Sztuka pakowania

Pakowanie sprzedawanych produktów powinno być sztuką samą w sobie, a nie kolejnym elementem procesu logistycznego e-sklepu. Każdy klient chciałby mieć pewność, że zamówiony produkt dotrze do niego w nienaruszonym stanie. Jest to zrozumiałe, ponieważ podczas transportu na przesyłkę czeka wiele potencjalnych zagrożeń takich, jak np. przygniecenie, upuszczenie lub obijanie się produktu o ścianki żle dobranego wielkościowo kartonu. Tylko odpowiednie zabezpieczenie przesyłki, jej wypełnienie oraz dobranie właściwego opakowania zminimalizuje praktycznie do zera szanse na zniszczenie towaru.

Przede wszystkim należy zadbać o wytrzymałe i wysokiej jakości materiały do pakowania, a więc na pewno różnej wielkości kartony, tekturę falistą, taśmy pakowe, odpowiedni wypełniacz, folię bąbelkową czy folię stretch.

Dopasowany i sztywny karton

Zacznijmy od podstawowej rzeczy, jaką jest karton. Musi on mieć grubość i wielkość dopasowaną do konkretnego produktu. Obecnie dużą popularnością cieszy się wytrzymała tektura falista, która doskonale sprawdza się przy przesyłkach kurierskich. Jest ona idealna jako zabezpieczenie książek, płyt kompaktowych, a nawet jako zabezpieczenie łatwo tłukących się przedmiotów, jak porcelana czy szkło. Oczywiście, te ostatnie muszą zostać dodatkowo zabezpieczone wypełniaczem oraz kartonem zewnętrznym. Należy pamiętać, aby zapewnić, szczególnie kruchym przedmiotom co najmniej 5 cm odległości od ścianek w opakowaniu na wypełnienie. Pozwoli to zapobiec obijaniu się produktu podczas transportu.

Karton musi być przede wszystkim sztywny z nienaruszonymi klapami. Pamiętajmy, aby wszystkie przesyłki o wadze powyżej 5 kg miały podwójną warstwę opakowania. Można również dodatkowo spersonalizować swoje przesyłki, wykorzystując do tego opakowania z logo sklepu, jego barwami lub motywami okazjonalnymi. Dziś taki brand marketing jest na porządku dziennym.

pakowanie produktów

Dodatkowe zabezpieczenie

Kolejnymi niezwykle ważnymi materiałami pakownymi są wypełniacze, folia bąbelkowa oraz folia stretch. Zapewnienie odpowiedniego wypełnienia przesyłki jest na pewno mniej kosztowne niż ewentualne straty wizerunkowe poniesione na skutek dostarczenia klientowi zniszczonego produktu. Przed włożeniem produktu do pudełka, należy go zabezpieczyć przykładowo folią bąbelkową, a także odpowiednim wypełniaczem tak, aby towar wewnątrz opakowania nie miał możliwości przemieszczania się.

Szczelne zamknięcie

Ostatnim etapem prawidłowego przygotowania produktu do transportu jest szczelne zaklejenie opakowania za pomocą taśmy pakowej. Pamiętajmy, że paczka ma nie tylko gwarantować bezpieczeństwo przesyłki, ale również musi estetycznie wyglądać. Nigdy nie należy pakować produktów do wcześniej używanych pudełek czy tektur. Niewskazane jest także zużywanie większej ilości taśmy niż jest to potrzebne. Oblepienie całego pudełka taśmą nie tylko żle wygląda, ale również jest nieużyteczne. Warto zaopatrzyć się w firmową taśmę z logotypem marki sklepu.

Przedsiębiorco pamiętaj, że rozpakowywanie Twojego produktu powinno być jak otwieranie prezentu gwiazdkowego. Każda przesyłka musi wiązać się z pozytywnymi emocjami, a nie z niemiłym rozczarowaniem.

Komentarze do wpisu (2)

19 grudnia 2019

Zgadzam się. Sama prowadzę sklep internetowy i do jakości pakowania przykładam największą wagę. Warto o to zadbać nie tylko ze względów estetycznych, ale też ze względu na zabezpieczenie, bo wiadomo, że w transporcie bywa różnie.

28 stycznia 2020

Tytuł artykułu trafiony w 10-tkę! Nawet najdoskonalsze, najlepiej rozreklamowane produkty, jeśli trafią do klienta uszkodzone to mogą całkowicie przekreślić nasz pozytywny wizerunek. Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością, więc i w pakowaniu towarów powinniśmy wyróżnić się jako perfekcjoniści :)

Kategorie blog
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl