Spis treści
Chyba każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce wie, a przynajmniej powinien wiedzieć, jak istotne dla wizerunku jego sklepu jest odpowiednie pakowanie wysyłanych do klientów produktów. Ta pozornie łatwa czynność może albo zniweczyć lata ciężkiej pracy sklepu i zniechęcić do niego klientów, albo pozytywnie wpłynąć na jego odbiór, przysparzając sprzedawcy nowych odbiorców. Podpowiadamy, jak prawidłowo przygotować produkt do wysyłki i jakich narzędzi do tego użyć.
Sztuka pakowania
Pakowanie sprzedawanych produktów powinno być sztuką samą w sobie, a nie kolejnym elementem procesu logistycznego e-sklepu. Każdy klient chciałby mieć pewność, że zamówiony produkt dotrze do niego w nienaruszonym stanie. Jest to zrozumiałe, ponieważ podczas transportu na przesyłkę czeka wiele potencjalnych zagrożeń takich, jak np. przygniecenie, upuszczenie lub obijanie się produktu o ścianki żle dobranego wielkościowo kartonu. Tylko odpowiednie zabezpieczenie przesyłki, jej wypełnienie oraz dobranie właściwego opakowania zminimalizuje praktycznie do zera szanse na zniszczenie towaru.
Przede wszystkim należy zadbać o wytrzymałe i wysokiej jakości materiały do pakowania, a więc na pewno różnej wielkości kartony, tekturę falistą, taśmy pakowe, odpowiedni wypełniacz, folię bąbelkową czy folię stretch.
Dopasowany i sztywny karton
Zacznijmy od podstawowej rzeczy, jaką jest karton. Musi on mieć grubość i wielkość dopasowaną do konkretnego produktu. Obecnie dużą popularnością cieszy się wytrzymała tektura falista, która doskonale sprawdza się przy przesyłkach kurierskich. Jest ona idealna jako zabezpieczenie książek, płyt kompaktowych, a nawet jako zabezpieczenie łatwo tłukących się przedmiotów, jak porcelana czy szkło. Oczywiście, te ostatnie muszą zostać dodatkowo zabezpieczone wypełniaczem oraz kartonem zewnętrznym. Należy pamiętać, aby zapewnić, szczególnie kruchym przedmiotom co najmniej 5 cm odległości od ścianek w opakowaniu na wypełnienie. Pozwoli to zapobiec obijaniu się produktu podczas transportu.
Karton musi być przede wszystkim sztywny z nienaruszonymi klapami. Pamiętajmy, aby wszystkie przesyłki o wadze powyżej 5 kg miały podwójną warstwę opakowania. Można również dodatkowo spersonalizować swoje przesyłki, wykorzystując do tego opakowania z logo sklepu, jego barwami lub motywami okazjonalnymi. Dziś taki brand marketing jest na porządku dziennym.
Dodatkowe zabezpieczenie
Kolejnymi niezwykle ważnymi materiałami pakownymi są wypełniacze, folia bąbelkowa oraz folia stretch. Zapewnienie odpowiedniego wypełnienia przesyłki jest na pewno mniej kosztowne niż ewentualne straty wizerunkowe poniesione na skutek dostarczenia klientowi zniszczonego produktu. Przed włożeniem produktu do pudełka, należy go zabezpieczyć przykładowo folią bąbelkową, a także odpowiednim wypełniaczem tak, aby towar wewnątrz opakowania nie miał możliwości przemieszczania się.
Szczelne zamknięcie
Ostatnim etapem prawidłowego przygotowania produktu do transportu jest szczelne zaklejenie opakowania za pomocą taśmy pakowej. Pamiętajmy, że paczka ma nie tylko gwarantować bezpieczeństwo przesyłki, ale również musi estetycznie wyglądać. Nigdy nie należy pakować produktów do wcześniej używanych pudełek czy tektur. Niewskazane jest także zużywanie większej ilości taśmy niż jest to potrzebne. Oblepienie całego pudełka taśmą nie tylko źle wygląda, ale również jest nieużyteczne. Warto zaopatrzyć się w firmową taśmę z logotypem marki sklepu.
Przedsiębiorco pamiętaj, że rozpakowywanie Twojego produktu powinno być jak otwieranie prezentu gwiazdkowego. Każda przesyłka musi wiązać się z pozytywnymi emocjami, a nie z niemiłym rozczarowaniem.
Zobacz również
#Folia stretch transparentna, #Folia stretch czarna, #Taśmy akrylowe, #Taśmy do folii, #Taśmy kolorowe, #Taśmy przezroczyste, #Hurtownia opakowań Przemyśl, #Hurtownia opakowań Warszawa, #Hurtownia opakowań Wrocław
Ala
Zgadzam się. Sama prowadzę sklep internetowy i do jakości pakowania przykładam największą wagę. Warto o to zadbać nie tylko ze względów estetycznych, ale też ze względu na zabezpieczenie, bo wiadomo, że w transporcie bywa różnie.
Kornelia
Tytuł artykułu trafiony w 10-tkę! Nawet najdoskonalsze, najlepiej rozreklamowane produkty, jeśli trafią do klienta uszkodzone to mogą całkowicie przekreślić nasz pozytywny wizerunek. Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością, więc i w pakowaniu towarów powinniśmy wyróżnić się jako perfekcjoniści :)