Jak zachwycić klientów samym tylko opakowaniem? Dlaczego sposób przygotowania przesyłki ma tak duże znaczenie w e-commerce?
Spis treści
Znane powiedzenie przestrzega przed ocenianiem książki po okładce. Kolejne, podobne, mówi, że to nie szata zdobi człowieka. I choć w teorii nie sposób się z nimi nie zgodzić, to w praktyce i tak do głosu dojdą inne słowa. Mianowicie te, że liczy się pierwsze wrażenie. Czy tego chcesz, czy też nie, tak właśnie jest. I tak też działa marketing. Ten związany z handlem elektronicznym nie stanowi tutaj żadnego wyjątku. Wygląd opakowania w e-commerce, i to nie tylko produktowego, ale i wysyłkowego, ma ogromne znaczenie. W końcu pierwszy bezpośredni, namacalny kontakt klienta ze sprzedawanym przez Ciebie towarem ma miejsce przy odebraniu przesyłki. Jako producent opakowań z kilkunastoletnim doświadczeniem, doradzimy Ci, jak odpowiednio zapakować produkt, by zachwycić odbiorcę. Zapraszamy do czytania!
Jak efektownie zapakować produkt do wysyłki? Tak jak prezent!
Otrzymywanie paczek i rozpakowywanie ich ma w sobie coś z magii. I wcale nie mamy tu na myśli tylko podarunków znalezionych pod choinką czy otrzymanych na urodziny. Ba! W ogóle nie muszą to być niespodzianki ani upominki od bliskiej osoby. Nawet jeśli jest to dobrze znany, bo własnoręcznie zamówiony przez Internet produkt, moment odebrania przesyłki, a następnie jej otworzenie, wywołuje dokładnie takie same emocje, jak otrzymanie upominku. Jeśli chcesz, by były one dla odbiorcy miłe, musisz jednak zadbać o to, by opakowania e-commerce używane w Twoim sklepie stały się czymś więcej niż tylko zwykłymi pudelkami umożliwiającymi dostarczenie produktu z punktu A do punktu B. Jak odpowiednio zapakować produkt, by od pierwszej chwili zachwycić odbiorcę? Wraz z przesyłką podaruj mu unboxing experience.
Zobacz: Taśmy pakowe z logo firmy
Zobacz: Folia stretch z nadrukiem
Kartony, opakowania, pudełka dla e-commerce do sklepu. Kilka słów o unboxing experience
Czym właściwie jest unboxing experience? Choć pojęcie to kojarzone jest zazwyczaj z marketingowym efektem w postaci viralowego filmiku z rozpakowywania przesyłki, umieszczanego przez influencerów w mediach społecznościowy, to można (a nawet trzeba!) patrzeć na nie o wiele szerzej. Swoje prywatne unboxing experience równie dobrze można przeżywać w domowym zaciszu. Oczywiście jeśli konsument podzieli się filmikiem z unboxingiem w Internecie, będzie to dla Ciebie darmowa reklama. Niemniej w pierwszej kolejności myśl o nawiązaniu pozytywnej relacji z klientem, jego emocjach i wspomnianym przez nas wcześniej dobrym pierwszym wrażeniu. Podstawą każdego unboxing experience jest wyróżniające się pudełko. Co ciekawe, wcale nie musi się to wiązać z dużymi kosztami. Wystarczy np. zmienić tradycyjną taśmę pakową na taką z nadrukiem. W grudniu może być to ozdobna taśma pakowa z napisem „Wesołych Świąt” lub z wizerunkiem skarpet świątecznych czy prezentów. Już taki drobny akcent sprawi, że klient poczuje się, jakby odpakowywał bożonarodzeniowy prezent, a nie zwykłą przesyłkę.
Nie tylko opakowania e-commerce. W unboxingu środek też ma znaczenie!
Przy unboxingu równie ważne jest to, co odbiorca zobaczy po otwarciu pudełka z zamówieniem. Jak wywołać pozytywne emocje podczas wyjmowania produktu z paczki? Zwróć uwagę na układ elementów wewnątrz pudełka i to, w jaki sposób wyeksponowany jest towar. Co konsument może ujrzeć w pierwszej kolejności? Świetnym i niedrogim pomysłem jest karteczka z kilkoma miłymi słowami, np. podziękowaniem za zakup oraz z kodem rabatowym. Na takim bileciku możesz też umieścić krótkie rady jak dbać o produkt (np. o ubranie, biżuterię itd.). Skupiając się na atrakcyjnym ułożeniu produktów w paczce, nie można oczywiście zapomnieć o odpowiednim ich zabezpieczeniu. Zadbaj tylko o to, by wielkość pudelka była dobrze dobrana do wymiarów towaru. Nikt nie chce przekopywać się przez nadmierną ilość wypełniaczy. Jeśli o nie chodzi, w tej roli świetnie sprawdzi się elegancki, uniwersalny, a przy tym ekologiczny, co dla wielu klientów również nie jest bez znaczenia, papier nacinany. Jeżeli w pudełku jest kilka mniejszych przedmiotów, odseparuj je od siebie za pomocą przekładek tekturowych. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko ich uszkodzenia, a do tego wnętrze paczki będzie wyglądać schludnie.
Jak odpowiednio zapakować produkt? Bez brandingu ani rusz
W dobie ogromniej konkurencji w e-commerce, wzbudzenie samych pozytywnych emocji podczas rozpakowywania przesyłki to nie wszystko i warto zdawać sobie z tego sprawę. Zachwyt to jedno, musisz jednak zadbać, by klient zapamiętał Twoją markę. A wbrew pozorom wcale nie jest to takie oczywiste, nawet jeśli zakupy są wyjątkowo udane. Nie zapomnij zatem o wyeksponowaniu swojego logo i adresu sklepu na przesyłce. Tutaj znów z pomocą przyjdą Ci taśmy pakowe z firmowym nadrukiem. Podobną funkcję spełni folia stretch z logo Twojej firmy. Na taśmie pakowej lub folii stretch możesz umieścić także np. adres e-mail, slogan reklamowy, nr telefonu albo zaproszenie do odwiedzenia firmowych profili w mediach społecznościowych. Całkiem możliwe, że zadowolony klient nie tylko zaobserwuje Twoje konta, ale i podzieli się tam opinią lub oznaczy Twój profil w poście ze zdjęciem lub filmikiem!
Pamiętaj, że dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Jeśli skorzystasz z rad zawartych w tym artykule, na pewno tak właśnie się stanie. Życzymy powodzenia!
Zobacz również
#Folia stretch transparentna, #Taśmy przezroczyste, #Taśmy brązowe, #Taśmy czerwone, #Taśmy szare, #Taśmy Solvent, #Kartony Inpost gabaryt A, #Hurtownia opakowań Gdańsk, #Hurtownia opakowań Gliwice, #Hurtownia opakowań Kraków, #Hurtownia opakowań Szczecin, #Hurtownia opakowań Krosno, #Hurtownia opakowań Katowice