• (+48) 504 152 907 

  • biuro@opaksystem.pl

Konto Przechowalnia
do kasy suma: 0,00 zł
Odpowiednie pakowanie zamówień w e-commerce 0
Odpowiednie pakowanie zamówień w e-commerce

Odpowiednie pakowanie zamówień w e-commerce

Spis treści

Poprawne pakowanie przesyłek w e-commerce może przysporzyć nie lada problemów. Kluczowe jest połączenie schludności z praktycznością i maksymalną ochroną przed uszkodzeniem towaru podczas transportu. Uwzględnić należy też koszty pakowania. Czy możliwe jest spełnienie tych wszystkich warunków? Czy istnieje pakowanie zamówień jednocześnie estetyczne, doskonale zabezpieczające przesyłkę, a przy tym nienadwerężające firmowego budżetu?

Dowiedz się jak poprawnie zapakować paczkę tak, by jej zawartość dotarła do klienta w nienaruszonym stanie, a on sam docenił nie tylko funkcjonalność, ale i estetykę pakowania.

Jak pakować zamówienia i jak zabezpieczyć przesyłkę?

Zabierając się za pakowanie zamówień przede wszystkim trzeba dobrać kształt i wielkość opakowania do przesyłanego produktu. Opakowanie powinno być swoimi wymiarami jak najbardziej zbliżone do gabarytów przedmiotu, który będzie się w nim znajdował. W ten sposób zabezpieczysz towar przed przemieszczaniem się, a co za tym idzie ograniczysz ryzyko jego uszkodzeń.

Ważne jest też szczelne wypełnienie i dodatkowe zabezpieczenie przedmiotów wewnątrz pudełka. Niezastąpione okażą się tutaj m.in. folia bąbelkowa czy wypełniacze do paczek. Na koniec trzeba postawić na solidne zabezpieczenie zewnętrzne. Dobrej jakości tekturowe pudełko warto dodatkowo wzmocnić folią stretch oraz mocną taśmą pakową.

I jeszcze kilka słów o zagadnieniu takim jak etykietowanie przesyłek. Wydrukowana etykieta powinna być usytuowana na górnej części paczki, na równej powierzchni, nie na łączeniu ani też nie na rogach lub zagięciach. Zwróć także uwagę na to, by nie uszkodzić czy też nie zasłonić fragmentu adresu lub kodu kreskowego. Polecanym zabezpieczeniem dla etykiety jest plastikowa saszetka adresowa lub przezroczysta taśma.

 

Estetyczne pakowanie przesyłek – to też ma znaczenie!

Jako że konkurencja na rynku e-commerce jest naprawdę duża, istotną rolę pełni schludność opakowania. Troszcząc się o jego estetykę przyczyniasz się do budowy pozytywnego wizerunku swojego sklepu. Dla Twojego klienta paczka od Ciebie jest czymś w rodzaju prezentu, na który czeka z niecierpliwością. Odbiorca może wyrobić sobie opinię o Twoim e-sklepie już w momencie otrzymania przesyłki, spojrzenia na opakowanie i podczas rozpakowywania zakupionego produktu. Nie tylko bezpiecznie, ale i schludnie zapakowany towar to większa szansa na zapamiętanie Twojej firmy przez konsumenta, który też chętniej zarekomenduje ją swoim bliskim.

Przygotowywanej paczce warto nadać nieco indywidualnego charakteru. Dobrym pomysłem będzie zdecydowanie się na nadruki firmowe na przesyłkach. Pakowanie zamówień w spersonalizowane opakowania zdecydowanie podniesie prestiż firmy w oczach odbiorcy. W ten sposób wzmocnisz także rozpoznawalność marki, a opakowania staną się subtelnym elementem reklamowym. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach dostarczasz konsumentowi nie tylko poszczególne produkty, ale i określone doświadczenia, warto więc postarać się, by były one tylko pozytywne. Wówczas zwiększysz szanse na zatrzymanie klienta na dłużej. I odwrotnie – nie przywiązując do tych aspektów należytej wagi możesz stracić go już na zawsze.

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium