E-commerce w czasach pandemii 0
Handel elektroniczny w czasach koronawirusa

Handel elektroniczny w czasach koronawirusa

 

Koronawirus i kolejne ograniczenia wprowadzane w związku z istniejąca pandemią bezsprzecznie zmieniły dotychczas znaną nam rzeczywistość społeczno-ekonomiczną. Jednym z obszarów, na który obecna sytuacja ma ogromny wpływ, jest oczywiście handel. Jak w ciągu ostatnich miesięcy zmieniła się ta gałąź gospodarki? Jak przedstawia się sytuacja na podstawie dostępnych już raportów?

 

Wzajemne zależności

 

Handel elektroniczny i branża opakowań są ze sobą bezpośrednio powiązane łańcuchem dostaw. Wzrosty, które obserwujemy w handlu elektronicznym, mają bezpośredni wpływ na popyt na rynku opakowań. Tu da się zaobserwować wzrost sprzedaży materiałów opakowaniowych, w tym również materiałów wypełniających i zabezpieczających przesyłki, takich jak chociażby folia bąbelkowa, folia stretch czy taśmy pakowe. A właściwe zabezpieczenie przesyłek i dbałość o nie ma teraz kluczowe znaczenie.

 

Spore wzrosty w e-commerce

 

W czasach pandemii handel w bardzo dużej mierze przeniósł się do internetu. Platforma sklepów internetowych Shoper przedstawiła ciekawe dane, które pokazują wzrost udziałów branży e-commerce w handlu. Porównano ilość nowych sklepów, które pojawiły się na rynku w okresie od 1 stycznia do 15 marca 2020 i w tym samym czasie rok wcześniej. W zasadzie w każdej branży możemy zaobserwować wzrosty. Najwięcej z nich odnotowały książki i multimedia – 23%, artykuły spożywcze – 18%, upominki i akcesoria – 17% oraz zdrowie i uroda – 16%.  

 handel ecommerce

Zakupy w sieci

 

Takie dane pokazują, że popyt na artykuły sprzedawane na odległość znacznie wzrósł. O ile konkretnie? Tu możemy oprzeć się na innym raporcie, który został przygotowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Zgodnie z nim, 38% badanych osób w czasie kwarantanny robiło zakupy w sieci. Jednocześnie 37% respondentów uważa, że robienie zakupów w sklepach internetowych jest bezpieczniejsze niż robienie ich stacjonarnie. Znaczny wzrost sprzedaży on-line potwierdzają również takie firmy jak InPost. Jednocześnie dostawy do Paczkomatów są uznawane za najbezpieczniejszą formę dostawy zamówionych w sieci produktów.

 

Przewaga konkurencyjna

 

Wzrost udziału handlu elektronicznego w rynku był prognozowany już wcześniej, ale czas pandemii znacznie go przyspieszył i zintensyfikował. Zarówno nowe podmioty, jak i te dłużej działające stoją przed wyzwaniem utrzymania klientów, efektywnych działań w zakresie wysyłki, logistyki i przygotowywania zamówień. Zatem właściwe zabezpieczanie przesyłek i ergonomia tego procesu będą w najbliższym czasie kluczowym obszarem, na który firmy działające w branży e-handlu będą musiały zwrócić szczególną uwagę.

 

 

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium