• (+48) 504 152 907 

  • biuro@opaksystem.pl

Konto Przechowalnia
do kasy suma: 0,00 zł
Na jakie opakowania i materiały warto postawić w e-commerce? 0
Na jakie opakowania i materiały warto postawić w e-commerce?

Na jakie opakowania i materiały warto postawić w e-commerce?

Spis treści

Ciężko wyobrazić sobie branżę e-commerce bez materiałów opakowaniowych. Nie może obejść się bez nich żaden sklep internetowy. W naszym artykule skupimy się nie tylko na wymienieniu poszczególnych ich rodzajów, ale na tym, jakie powinny posiadać cechy. W końcu opakowanie opakowaniu nierówne i warto wybrać to, które najlepiej spełni oczekiwania zarówno Twoje, jak i Twoich klientów. Idealne materiały pakowe i opakowania dla branży e-commerce to takie, które łączą w sobie praktyczne funkcje użytkowe z tymi stricte marketingowymi. Dowiedz się o tym więcej!

Opakowania dla sklepów internetowych, które dobrze zabezpieczą przesyłkę

Podstawowa rola materiałów opakowaniowych w branży e-commerce to zabezpieczenie towaru na czas transportu. Bezpieczne pakowanie produktów ma na celu ich ochronę przed zgubieniem, uszkodzeniami mechanicznymi czy niekorzystnym działaniem warunków zewnętrznych. Aby zredukować do minimum ryzyko uszkodzenia przesyłki, w pierwszej kolejności musisz wybrać solidny karton klapowy lub fasonowy o wymiarach jak najlepiej dobranych do gabarytów przesyłanych przedmiotów. Najczęściej sięga się po dwa rodzaje tektury: 3- oraz 5-warstwową. Cieńszy karton uchodzi za bardziej uniwersalny, grubszy zaś polecany jest do zapakowania produktów ciężkich lub delikatnych.

Do wysyłki mniejszych przedmiotów zamiast kartonów przydadzą Ci się koperty bąbelkowe lub foliopaki. Bezpieczna wysyłka produktu nie byłaby możliwa bez zastosowania takich materiałów opakowaniowych jak folia bąbelkowa czy wypełniacze. W wielu przypadkach niezbędne będą także profile ochronne czy pianka polietylenowa. Drobne przedmioty przed zgubieniem czy rozsypaniem wewnątrz przesyłki zabezpieczysz natomiast dzięki woreczkom strunowym. Pakowanie produktów szczególnie delikatnych koniecznie zwieńcz umieszczeniem na paczce etykiety ostrzegawczej z napisem „Nie rzucać” czy „Uwaga! Szkło”.

Opakowania dla branży e-commerce, które zredukują koszty wysyłki

Dla użytkowników Twojego sklepu internetowego, a w konsekwencji i dla Ciebie także, duże znaczenie będą mieć koszty wysyłki, które w wielu wypadkach stanowią istotną część wartości koszyka zakupowego. Wiadomo, że wysoki koszt dostawy potrafi zniechęcić niejednego klienta. Sposobem na jego obniżenie jest wybór mniejszych kartonów czy kopert, a także lżejszych materiałów pełniących np. funkcje wypełniaczy. Wysyłka drobniejszej gabarytowo i lżejszej paczki będzie kosztować mniej, co na pewno zostanie docenione przez kupujących.

Oczywiście tzw. bezpośrednie koszty dostawy, o których tu mowa, to nie wszystko. Na koszty całkowite składają się także nakłady poniesione na materiały wysyłkowe, m.in. opakowania, wypełniacze, taśmy pakowe czy folie. W celu zmniejszenia tych kosztów warto wybrać sprawdzoną hurtownię oferującą takie produkty w atrakcyjnych cenach. Jeśli zadbasz o te aspekty, zredukujesz nie tylko opłaty za wysyłkę wg cennika wybranej firmy kurierskiej, lecz także zmniejszysz kwoty przeznaczane na materiały opakowaniowe. A to naprawdę wiele!

Opakowania dla sklepów internetowych, które zbudują świadomość marki

Materiały opakowaniowe w branży e-commerce stanowią ważny element strategii marketingowej. Przemyślany branding opakowań jest doskonałym sposobem na zaistnienie w świadomości zarówno obecnych, jak i przyszłych użytkowników sklepu internetowego. A to z kolei przełoży się na zwiększenie sprzedaży. Logo firmy na przesyłce na pewno będzie zauważone przez klienta, zresztą nie tylko przez niego, ale i przez osoby pracujące np. w firmie kurierskiej. Istnieje spora szansa, że zostanie ono zapamiętane, co może mieć wpływ na późniejsze decyzje zakupowe takiej osoby.

Przykładami świetnych nośników reklamowych, po które możesz sięgnąć przy pakowaniu produktów, są taśma pakowa z logo firmy lub folia stretch z nadrukiem. Taka forma reklamy jest nie tylko dobrze widoczna, ale też wyjątkowo tania. Cena spersonalizowanych materiałów opakowaniowych będzie tylko trochę wyższa od klasycznych, a decydując się np. na taśmę pakową z firmowym nadrukiem nie wykorzystasz już tej tradycyjnej. To zupełnie inaczej niż w przypadku choćby papierowych ulotek, które nie pełnią żadnej innej roli poza reklamową. Oprócz logo na taśmie pakowej możesz umieścić też np. slogan marki, dane kontaktowe czy informację o aktualnych promocjach.

 

Opakowania dla branży e-commerce, które wywołują pozytywne emocje

Wspomniana wcześniej strategia marketingowa to nie tylko budowanie świadomości marki i praca nad jej rozpoznawalnością. To także dbanie o ogólny pozytywny wizerunek firmy w oczach klienta. A niebagatelny wpływ na to mają walory estetyczne oraz personalizacja opakowania wykorzystanego do zapakowania sprzedawanego produktu. Niech kupujący po odbiorze paczki poczuje się jak przy odpakowywaniu prezentu, a nie zwykłej przesyłki. Jeśli będą mu towarzyszyć wtedy przyjemne emocje, na pewno to zapamięta i chętniej wróci do Twojego sklepu po kolejne zakupy.

Jak to sprawić? Dobrym pomysłem będzie użycie taśmy pakowej z nadrukowanym na niej miłym komunikatem do odbiorcy. Jeżeli według podanych przez niego przy rejestracji danych w najbliższym czasie ma urodziny, wybierz taśmę z urodzinowym motywem. W okresie bożonarodzeniowym możesz za to zdecydować się na dekoracyjną taśmę świąteczną. Chcesz trafić do osób przywiązujących dużą wagę do ochrony środowiska? Pokaż im, że pakowanie produktów w Twoim sklepie opiera się na ekologicznych materiałach opakowaniowych. Zamiast tradycyjnych taśm wykorzystuj taśmy papierowe, w miejsce folii bąbelkowej wybieraj papier nacinany, a jako wypełniacza używaj ekologicznego granulatu SKROPAK.

Jak widzisz, opakowania i materiały opakowaniowe mają duże znaczenie w branży e-commerce i nie chodzi tu tylko o bezpieczne pakowanie produktów, które przychodzi do głowy jako pierwsze. Warto mieć to na uwadze przy ich wyborze.

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium