Opakowania stosowne do okazji. Jak powinny wyglądać opakowania towarów zamawianych na święta i inne ważne dni w roku?
Spis treści
Mówi się, że każda wyjątkowa okazja wymaga równie wyjątkowej oprawy. I my się z tym jak najbardziej zgadzamy! Idąc tym tropem, łatwo dojść do wniosku, że ogromne znaczenie ma pakowanie świątecznych produktów nabywanych przez Internet. Zresztą nie tylko tych kupowanych czy ofiarowywanych w okresie Bożego Narodzenia. Wyjątkowych okazji jest w roku przecież o wiele więcej, wystarczy wspomnieć choćby o urodzinach, walentynkach czy rocznicach… Wysyłka towaru w czasie świąt (i nie tylko!) to szansa na zrobienie dobrego wrażenia zarówno na kupującym produkt, jak i na osobie, dla której może być on przeznaczony na prezent. Dlaczego jeszcze warto poświęcić temu więcej uwagi? I jak zapakować prezent kupiony w Twoim sklepie? Jak zawsze służymy radą!
Opakuj magię świąt! Dlaczego wybór opakowania na święta i inne okazje jest tak ważny?
Starannie dobrane opakowanie na produkt kupiony na ważną okazję podkreśli znaczenie tego wyjątkowego dnia, co na pewno zostanie zauważone przez klienta Twojego sklepu. Fakt ten doceni zarówno w przypadku zakupów prezentowych zrobionych dla kogoś, jak i dla siebie. W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, by i sobie samemu od czasu do czasu sprawić upominek, zwłaszcza, jeśli jest ku temu idealny pretekst. Stosowne do okazji opakowanie ma również moc wprowadzenia odbiorcy w odpowiedni nastrój. Przykładowo przesyłka zaklejona taśmą pakową ze świątecznym nadrukiem, którą mamy w swojej ofercie, przyczyni się do stworzenia bożonarodzeniowej atmosfery jeszcze przed rozpakowaniem paczki. I to nawet wtedy, gdy do świąt zostało jeszcze kilka dni.
Mniej szablonowe niż na co dzień opakowanie to również wyraz szacunku dla osoby, do której skierowana jest przesyłka. Gest ten może wręcz zaważyć na dalszych decyzjach zakupowych klienta. W końcu każdy lubi czuć się ważny, szanowany i doceniony. Pakując zamówienie stosownie do okazji zasygnalizujesz odbiorcy, że zależy Ci na zadowoleniu jego lub/i osoby, którą chce zakupionym u Ciebie produktem obdarować. Wreszcie wyjątkowe opakowania mają też moc tworzenia wspomnień. Uwierz! Moment rozpakowywania świątecznego czy walentynkowego prezentu może zostać w pamięci na naprawdę długo!
Zobacz: Taśma pakowa "Skarpetka" 48x60y
Pakowanie świątecznych produktów – kupujący to docenią!
Dla konsumentów kupujących prezenty przez Internet kluczowymi czynnikami są czas i wygoda. Skoro już o tym wiesz, warto wyróżnić się na tle konkurencji i ułatwić im życie jeszcze bardziej. Jak to zrobić? Sprzedawaj i wysyłaj produkty już zapakowane na prezent, gotowe, by go wręczyć. Dzięki temu klienta ominie kupowanie torby czy żmudne pakowanie w papier. W takim wypadku po kupieniu i odebraniu prezentu będzie mógł od razu położyć go pod choinką czy wręczyć komuś bliskiemu. Może nawet zamówić go już z bezpośrednią wysyłką do tej osoby.
Jak zapakować produkty na święta, rocznice i inne okazje? Wbrew pozorom nie musisz od razu kupować niezliczonej ilości papierów, tasiemek innych ozdobnych artykułów papierniczych do pakowania prezentów. Dzisiaj coraz więcej klientów stawia na minimalizm. Delikatne przedmioty zabezpiecz papierem nacinanym, a pudełko z produktem owiń szarym papierem i zaklej świąteczną taśmą pakową, o której już pisaliśmy. W Opak-System możesz też zamówić taśmę pakową z innym nadrukiem, dopasowanym do okoliczności.
Wysyłka towaru w czasie świąt – o tym pamiętaj!
Nawet najpiękniej zapakowany produkt kupiony w okresie świątecznym na nic się zda, jeśli dotrze do klienta zniszczony. Uszkodzona przesyłka to zawsze niemiła niespodzianka, niemniej w czasie świąt zmieni się w prawdziwą katastrofę! Nowy, wysłany w zamian za zniszczony produkt, najprawdopodobniej dotrze do konsumenta za późno, a zrujnowanych w ten sposób świąt nie da się już naprawić. Jeśli nie chcesz, żeby tak się stało, pamiętaj o odpowiednich kartonach, folii bąbelkowej i wypełniaczach. Co jeszcze? Świetnym pomysłem jest też wrzucenie do paczki drobnego, gratisowego upominku dla klienta. Może to być też np. bilecik z miłymi i kodem rabatowym czy kartka z życzeniami.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pakowania przesyłek w okresie świątecznym, koniecznie przeczytaj nasz artykuł z praktycznymi poradami na zorganizowanie magazynu w tym czasie: https://opaksystem.pl/blog-pakowanie-przesylek-w-okresie-swiatecznym.